Natanata

3 mei 2017 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Na weer een lange stageweek mochten wij weer onze spullen inpakken om dit keer richting Matamata te gaan. In eerste instantie was ons plan om naar Bay of Islands te gaan, maar vanwege de voorspeelde regenbuien besloten we om richting Matamata te rijden. We zijn vrijdagmiddag rond 1300 vertrokken om de files dit keer voor te zijn. Na drie uur rijden kwamen we aan in Tauranga om eerst daar de boel te verkennen. Hier hebben we Mount Maunganui beklommen; binnen een klein uurtje hadden wij de top bereikt. We waren net op tijd om de zon onder te zien gaan en hier hebben we dan ook van genoten. Vervolgens zijn we richting ons hostel in Matamata gereden, een plaatsje circa driekwartier bij Tauranga vandaan. Vanuit deze plek konden we de volgende dag snel door naar de geplande hike: de Wairere Falls track. Dit is met 153 meter de hoogste waterval op het Noordereiland van Nieuw Zeeland. Die moesten we natuurlijk even gezien en beklommen hebben! Met een “kleine” 2 uur stonden we boven aan de top van de waterval, uitpuffend en hijgend van de steile klim. Met de gedachten om lekker even uit te puffen en te chillen boven bij de waterval, zat dit er niet in voor ons. Het was de hele ochtend al regenachtig, maar nu begon het toch wel wat meer door te zetten. Uiteindelijk zijn we doorweekt teruggekomen bij de auto (weer die “kleine” 2 uur later). De rest van de dag zag er niet veel beter uit en we hebben daarna dan ook niet veel meer gedaan dan een boekje lezen in het hostel.

Voor de zondag hadden we eigenlijk gepland om naar Hobbiton te gaan. We waren er zaterdagmiddag achter gekomen dat we heel toevallig om de hoek zaten van de wereldbekende filmset van Lord of the Rings! Jammer genoeg voor ons zat het weer die ochtend nog steeds niet mee, dus vonden we het zonde om hier 80 dollar voor neer te leggen. We komen wel een keertje terug met beter weer In plaats daarvan zijn we naar de Blue Spring gegaan; de plek waar 70% van Nieuw Zeelands gebotteld water vandaan komt. Het was leuk en mooi om het helder blauwe water te zien, maar door de weersomstandigheden kwam het gebied niet helemaal tot haar recht. Op naar de volgende locatie dan maar: McLaren Falls Park. Dit was een stukje terug in de richting van Tauranga en tegen de tijd dat we daar aankwamen begon het al wat op te klaren. Hier hebben we uiteindelijk zelfs lekker een boekje kunnen lezen in de zon en nog een beetje rondgereden in het park. Er was nog een korte hike die we hebben gedaan naar een waterval, maar dit kon niet meer zijn dan 500 meter heen (en dus weer terug). Vervolgens zijn we op tijd naar huis gegaan, omdat we graag een keertje bij de Nando’s wilde eten. Deze kip tent zit bij ons om de hoek en als de wind even goed staat, kan je het soms in de voortuin ruiken. Hier hebben we een heerlijke kippetje gegeten en zijn we voldaan en uitgeput naar bed gegaan. Maandag zijn we meteen alweer begonnen met het plannen voor aankomend weekend, wat voor ons al morgenavond begint! Volgend weekend moeten we op een zaterdag werken en in ruil daarvoor mogen we dan een doordeweekse dag vrij nemen. Dat laten we ons geen twee keer zeggen, want laat het nu net zo zijn dat we dit weekend toch wel richting de Bay of Islands willen gaan! Met dit extra dagje erbij kunnen we net iets meer doen en zelfs Cape Reinga bezoeken: het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland! We verwachten dus volgende week een uitgebreider verslag te rapporteren met wat spannendere foto’s

Stay tuned for another episode!

1. Peps:
    3 mei 2017
    Ziet er allemaal goed uit. Ga zo door!
  2. Ineke van der Meer:
    4 mei 2017
    Hoi Debbie en Bas,

Leuk om op deze manier van jullie te horen.
    Spannend en maak er een mooie tijd van.